טליה

השיחה הראשונה שלי עם טליה היתה דרך הטלפון, בתקופת משבר הקורונה. היא סיפרה כי יש לה ארבעה ילדים בבית והיא כעת בהריון חמישי עם תאומות. היא סיפרה בכאב כי לפני שבועות אחדים, בעלה ארז את חפציו ועזב את הבית, ללא התראה מוקדמת וללא סיבה ברורה. הוא סירב בכל תוקף להיות בקשר איתה. טליה היתה שבורה. היא סיפרה בבכי כי בעלה הינו המשענת הרגשית וכלכלית שלה. היא הסבירה כי היא אוהבת אותו מאוד ומתקשה לדמיין את חייה בלעדיו. היא האשימה את עצמה בהיעלמות שלו, למרות שהתקשתה למצוא סיבה קונקרטית לכך. 

לעמותת "נפש אחת בישראל" ישנה אפשרות ייחודית לקבלת שיחות תמיכתיות דרך הטלפון במצבי משבר. לעיתים מדובר באישה שגרה במרחק רב מהמשרדים שלנו ועל כן התמיכה המקצועית ניתנת דרך הטלפון, או במקרה של טליה משבר הקורונה שהגביל את היכולת שלה להגיע למשרדינו. אותו המשבר גם העצים את הקושי שלה, שכן כעת היא היתה צריכה להתמודד עם ילדיה הקטנים שהיו בבית, הריון מתקדם ומצב עמום, כואב ובלתי נודע. טליה התביישה במצבה וסיפרה רק לאנשים בודדים בסביבתה. 

בעזרת שיחות הטלפון, טליה יכלה לפרוק את הסערה הרגשית שהתחוללה בתוכה. היא יכלה להיות קצת פחות בודדה. לאחר בדיקה מקיפה, היא הבינה כי אין בכוונת בעלה לחזור הביתה ובתהליך טיפולי, עברה את התהליך הטבעי של התאבלות על בעלה שנעלם. בתחילה היא שיתפה בגעגוע אליו, בהמשך בבלבול לגבי המניעים שלו וההתנהגות המוזרה שלו ולאחר מכן בכעס על הבחירה שלו לנטוש את המשפחה. 

בשיחות הטלפון שלי עם טליה דיברנו גם על דרכי ההתמודדות אל מול הילדים בסיטואציה המורכבת הזו. 

בהמשך זכיתי גם לפגוש את טליה פנים-מול-פנים. בתהליך הדרגתי, טליה למדה שהיא מסוגלת להחזיק את הבית שלה לבד. היא הצליחה להתייצב מבחינה כלכלית, הודות גם לתמיכה הכלכלית של "נפש אחת", היא קיבלה גם החלטות הרות גורל בכוחות עצמה. לאחר כשלושה חודשים, ולאחר שהתכוננו נפשית ופיזית לרגע הזה, טליה ילדה את התאומות שלה. בצעד מרגש, היא נתנה לבנותיה שמות המסמלים כוח ואומץ כביטוי לתהליך ההעצמה שהיא עברה . 

בהמשך טליה החליטה לפתוח תיק גירושין וקיבלה סיוע משפטי בתהליך. 

לקראת סיום הפגישות שלנו, טליה שיתפה כי לאחר שבעלה עזב, חייה היו חשוכים. היא חשבה כי לעולם לא תוכל להתמודד רגשית ולהחזיק את ביתה בכוחות עצמה. והנה, למרות הסוף המצער שבעלה לא חזר, היא הצליחה להחזיק את ביתה, להביא את התאומות לעולם ולהביא אותן לבית חם ואוהב. לדבריה "לא הייתי יכולה לעשות את כל זה בלעדיכם, הייתם איתי ברגעים הכי חשוכים".

סיפורים נוספים